Uncategorized, نصب دستگاه ها

نحوه استفاده از دستگاه سانتریفیوژ

نحوه استفاده از دستگاه سانتریفیوژ

1- قبل از استفاده از دستگاه درب دستگاه باز شود درب را به سمت پایین دستگاه همزمان فشار دهید و سیم یا ضامنی که زیر دستگاه قرار گرفته بکشید تا در باز شود بسکت ها را روبه روی شماره ای که به روی هد هک شده قرار دهید و از بالانس بودن هد دستگاه و بسکت ها و نمونه ها اطمینان حاصل نمایید و از پولک ضربه گیر برای جلوگیری از شکستن لوله استفاده کنید.

2- دو شاخه به پریز برق وصل نمایید و حتماً پریز برق ارت باشد و از سه راهی دیواری استفاده نکنید.

3- تنظیم سیکل کاری دستگاه حافظه memory edit به منظور تنظیم سیکل های کاری از کلیدهای down و up نشانگر (فلش) را بر روی منوی memory edit قرار داد، و کلید enter را فشار دهید در تمام منوها شما می توانید با فشردن کلید وenter آن منو را انتخاب کنید و یا وارد آن شوید. با انتخاب کلیدهای down و up حافظه مورد نظر را انتخاب کرده، و مجدداً کلید enter را فشار دهید  با استفاده از کلیدهای down و up و نگه داشتن آن ها دور را براساس rpm تنظیم نمایید دستگاه به صورت خودکار rfc را تنظیم میکند با فشردن کلید وenter و انتقال نشانگر بر روی rcf میتوانید دور را براساس rcf تنظیم نمایید.

برای تنظیم تایمر مجدداکلید enter را فشار دهید در ابتدا دقیقه minute سپس ثانیه second را تنظیم نمایید با فشردن کلید enter مقادیر تنظیمی شما ذخیره شده و مقادیر جدید بر روی حافظه انتخابی شما قابل مشاهده می باشد توجه کنید در هر زمانی شما می توانید با فشردن کلید esc از منوی تنظیمات خارج شویم در این صورت مقادیر تغییر یافته ذخیره نمی شود.

برای بازگشت به منوهای اصلی دستگاه کلید esc را فشار دهید.(در تمامی منوها شما می توانید با فشردن کلی esc منوی قبلی و در نهایت منوهای اصلی دستگاه بازگردید.

4- شروع به کار دستگاه: (اجرای حافظه ها)memory run

برای شروع به کار دستگاه نشانگر را بر روی منوی memory run قرار داده و کلید enter را فشار دهید با استفاده از کلید های down و up حافظه موردنظر را انتخاب کرده و کلید enter را فشار دهید، دستگاه براساس مقادیر تنظیم شده (دور و تایمر)  حافظه مورد نظر شروع به کار خواهد نمود توجه داشته باشید هنگام شروع به کار دستگاه بایستی درب دستگاه بسته باشد و غیر این صورت دستگاه پیغام باز بودن درب را نمایش داده و تا زمانی که درب دستگاه باز است از اجرای سیکل جلوگیری می نماید و در حین اجرای سیکل شما می توانید دور دستگاه تایمر را بر روی صفحه نمایشگر مشاهده نمایید لازم به ذکر است تایمر پس از رسیدن دور دستگاه دور تنظیمی به صورت معکوس شروع به کار خواهد نمود جهت تغییر نمایش   rpmبه rcf و بالعکس کافیست کلید  enter را فشار دهید.

5- اجرای سریع حافظه شمار fast run(m1)-1  برای اجرای سریع حافظه شماره یک کافی است نشانگر روی منوی fast run(m1) قرار داده و کلید enter را فشار دهید در این صورت بدون نیاز به ورود به منوی اجرای حافظه شماره 1 اجرا می شود.

6- پایان سیکل توقف سیکل stop cycle end of cycle

پس از پایان سیکل(اتمام تایمر) دستگاه براساس شیب fall ramp تعریف شده و در منوی rate ramp set متوقف می شود در صورت عدم نیاز به اجرای مرحله fall ramp کلید esc را فشار دهید در این صورت موتور دستگاه به صورت طبیعی و بدون اعمال شیب یا ترمز متوقف خواهد شد در صورت نیاز به توقف سیکل قبل از به پایان رسیدن تایمر در هنگام اجرای سیکل می توانید با فشار دادن کلید esc به سیکل پایان دهید پس از توقف کامل هد دستگاه در دستگاه به صورت خودکار باز می شود.

سانتریفیوژ آرنا ژن تجهیز

راهنمای کار با سانتریفیوژ یخچالدار

1- با فشردن کلید پاور در سمت چپ دستگاه اقدام به روشن کردن دستگاه نمایید.

برای کارایی بهتر دستگاه و گرفتن نتیجه مطلوب بهتر است قبل از گذاشتن نمونه داخل دستگاه ابتدا یخچال را روشن نموده تا به دمای مورد نظر برسد و بعد از 20 دقیقه موتور سانتریفیوژ را روشن کرده و به مدت 5 دقیقه سانتریفیوژ در سه هزار rpm کار کند تا دمای دستگاه و هد یکنواخت شود و سپس اقدام به گذاشتن نمونه ها و استفاده از دستگاه نمود.

2- با روشن شدن دستگاه عدد نمایش داده شده در نمایشگر مقدار دمای فعلی داخل دستگاه را نشان می دهد.

نکته: پس از 4 ثانیه رها کردن هر یک از دکمه ها منوی فوق نمایش داده می شود  که نشانگر دمای فعلی داخل دستگاه می باشد.

– با اولین فشار دادن دکمه set مقدار دمای تنظیم شده نمایش داده می شود که با دکمه down و up می توانیم مقدار دمای مورد نظر خود را مجدد تنظیم کنیم

هشدار: پس از اتمام کار با دستگاه، درب دستگاه را باز گذاشته و داخل محفظه آن را با یک پارچه تمیز خشک نمایید تا رطوبت به تجهیزات آسیب نرساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *